مکان فعلی :

اخبار برگزیده :
۱۳۹۵/۰۹/۰۱

گردهمایی مدیران ومعاونین مدارس شهرستان بافت

به گزارش روایط عمومی فرمانداری شهرستان بافت،گردهمایی مدیران ومعاونین مدارس شهرستان بافت با حضور فرماندار،نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی،مدیرکل آموزش وپرورش استان،وجمعی از فرهنگیان شهرستان بافت در محل سالن هنرستان الزهرا برگزار شد.
نماینده مردم شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی در این گردهمایی گفت:توجه به منزلت و معیشت معلمان،لازمه توسعه و پیشرفت کشور است.
بختیاری در جمع مدیران مدارس شهرستان بافت با تسلیت اربعین حسینی و گرامیداشت هفته بسیج ضمن سخنانی به تحلیل قیام عاشورا پرداخت و خاطر نشان کرد: آزادگی و مظلومیت امام حسین (ع) منشا همه ی حرکت های انقلابی در زمینه دینی و اعتقادی است.
وی به راهپیمایی میلیونی اربعین در کربلا نیز اشاره و اظهار کر: چون قیام امام حسین (ع) برای خدا بود و با خدا معامله کرد، قیامش همیشه زنده و جاودانه است.
بختیاری افزود: جانفشانی و ایثارگری شهدا و جانبازان در دوران دفاع مقدس برگرفته از مکتب عاشورا بود که امنیت و آرامش کنونی را برای کشور ما به ارمغان آورد.
نماینده مردم شهرستان های های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی به نقش موثر آموزش و پرورش در توسعه کشور اشاره کرد و اذعان داشت: توجه به منزلت و معیشت معلمان، لازمه توسعه و پیشرفت کشور است.
وی با بیان اینکه معلمان با عشق به معلمی فرزندان این مرز و بوم را برای آینده کشور آماده می کنند گفت:توجه به وضعیت معیشتی معلمان یکی از مهمترین مطالبات اینجانب در مجلس شورای اسلامی است.
بختیاری خاطر نشان کرد: استعداد تحصیلی دانش آموزان  شهرستان های بافت، ارزوییه و رابر در کشور گوشزد عام و خاص است و باید برای شکوفایی این استعداد ها گام های موثری برداشته شود.
محمد محسن بیگی نیز در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان بافت با تسلیت اربعین حسینی خاطر نشان کرد: حفظ عزت و کرامت انسان ها مهمترین هدف امام حسین(ع) بود که فلسفه اصلی تعلیم و تربیت نیز تحقق این هدف و هدایت دانش آموزان به سمت کمال و سعادت است.
وی از پیامبران به عنوان نمایندگان ویژه خداوند،متولیان  اصلی تعلیم و تربیت و پرچمداران انسان سازی  نام برد و افزود:کسانی که در این راه قدم برداشته اند، برای رسیدن به هدف سختی های زیادی را متحمل شده اند.
محسن بیگی با بیان اینکه مسائل معیشتی،حقوق و مزایا بخشی از مشکلات همکاران ما در مدارس هستند، اظهار کرد: بخش اصلی سختی کار یک معلم آن درد درونی و سوزشی است که برای سعادت و پرورش یک دانش آموز وجود معلم را  فرا می گیرد تا دانش آموز رشد کند،که متاسفانه در جامعه به آن کمتر توجه می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان افزود:وقتی مشکلات و مسائل همکاران فرهنگی در جامعه ذکر می شود خیلی از افراد بلافاصله مشکلات معیشتی و مادی را بازگو می کنند اما حساسیت و دلسوزی معلم نسبت به تربیت دانش آموز طراز جمهوری اسلامی، وجود معلم به معنای واقعی را همچون شمع ذوب می کند.
محمد محسن بیگی با بیان اینکه  معلم در جامعه نقش منجی دارد، اذعان داشت: معلم با سعی و تلاش زیاد و به  سختی زحمت می کشد تا دیگران یاد بگیرند  به راحتی و در کنار یکدیگر زندگی کنند.
وی رساندن بشر به حیات طیبه را نقطه اوج آمال همه ی فرستادگان الهی دانست و خاطر نشان کرد: بر اساس سند تحول بنیادین دستیابی دانش آموزان به مراحلی از حیات طیبه و سعادت آنها مهمترین هدف ما در آموزش و پرورش است.
محسن بیگی با بیان اینکه دستیابی به این هدف مهم به تنهایی توسط آموزش و پرورش محقق نمی شود، گفت: همکاری، همدلی و تعامل همه ارکان تعلیم و تربیت بخصوص خانواده ها، قانون گذاران، سیاست مداران،رسانه ها ودوست داران تعلیم تربیت لازمه تحقق این هدف مهم است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: اگر به دنبال تحول در آموزش و پرورش هستیم این تحول زمانی اتفاق می افتد که تحول در منابع انسانی یعنی سرمایه اصلی آموزش و پرورش ایجاد شود.
محمد محسن بیگی خاطر نشان کرد: باید توکل و تفکر همراه شوند تا تحول ایجاد شود و لازمه تحول توانمند سازی نیروی انسانی در حوزه های علمی، آموزشی و تربیتی است.
وی افزود:با توجه به اینکه معلمان در حوزه علمی و آموزشی مرجع هستند و دانش آموزان و در حوزه تربیتی از رفتار،کردار و تمامی حرکات آنها الگو برداری می کنند اگر توانمند سازی معلمان در این حوزه های بخوبی انجام شود دانش آموز در مسیر تحول قرار می گیرد و دستیابی به اهداف تربیتی و آموزشی آسان تر می شود.
محسن بیگی اذعات داشت:توانمند سازی علمی دانش آموزان بخشی از اهداف ما در آموزش و پرورش است اما ما باید در کنار تحقق این هدف دانش آموزان را برای بهتر زیستن،باهم زیستن و آمادگی برای زندگی ایده ال  پرورش دهیم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت:خوشبختانه اهمیت مدارس در جامعه ما نهادینه شده و امروز در دورترین نقاط استان مردم به مدارس اهمیت می دهند و مطالبه گر آموزش و پرورش فرزندانشان در مدارس هستند.
محمد محسن بیگی با بیان اینکه  نگاه مردم به مدرسه و آموزش و پرورش نگاهی ویژه است، افزود: اهمیت مدرسه برای مردم روشن شده و مردم معلمان را به عنوان گروه مرجع و مورد اعتماد خود می شناسند اما باید این نگاه روز به روز تقویت شود.
وی به مشارکت موثر اولیا در فعالیت ها و برنامه های مدارس نیز اشاره و خاطر نشان کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته در هر مدرسه ای که مشارکت و حساسیت اولیاء بیشتر بوده تحقق اهداف آموزشی و پرورشی در آن مدرسه آسانتر شده است.
محسن بیگی گفت: هدف ما از مشارکت والدین کمک های مالی نیست بلکه از آنجا که والدین ارزشمند ترین دارایی خود یعنی فرزندشان را در اختیار مدارس قرار می دهند، باید مدرسه را درک کنند و در فعالیت ها و برنامه های آن مشارکت فعال داشته باشند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان بیان داشت: اگر دانش آموزان و اولیاء در تصمیم گیری، اجرا و نتیجه مدارس شریک باشند نسبت به مدرسه احساس مالکیت کرده و مدرسه را به خوبی درک می کنند.
محمد محسن بیگی بر تقویت حس مسئولیت پذیری دانش آموزان در مدارس نیز تاکید کرد و افزود:ما در مدارس به دنبال شکوفایی استعداد های دانش آموزان هستیم تا بتوانند تصمیم های عاقلانه بگیرند و به راحتی و بدون تعقل به هر سمت وسویی کشیده نشوند.
وی آموزش رفاقت بجای رقابت به دانش آموزان را نیز در مدارس ضروری خواند و اظهار کرد:تفکر رقابتی بجای تفکر رفاقتی حسادت ایجاد می کند.
محسن بیگی به حجم عظیم پرونده های قضایی در کشور نیز اشاره کرد و افزود: باید به دانش آموزان قدرت تحمل نظر مخالف را در راستای پذیرش حق و دفاع از حقوق خود یاد دهیم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت:بچه ها باید در مدرسه کارگروهی و رهبری جمعی را یاد بگیرند و مدرسه محل زندگی آنها باشد تا با میل و رغبت در کلاس های درس حاضر شوند.
محمد محسن بیگی بر فراهم سازی احساس عزت نفس در دانش آموزان نیز تاکید و تصریح کرد:اگر دانش آموزان احساس عزت و کرامت کنند زیر بار زور و ذلت نرفته  و اصلاح گر و خیر خواه جامعه می شوند.
وی بروز خلاقیت و شکوفایی استعداد های دانش آموزان در مدارس را ضروری خواند و خاطر نشان کرد:دانش آموزان باید در مدرسه خود مدیریتی و خود فرمانی را یاد بگیرند.
محسن بیگی به تفاوت های فردی دانش آموزان در زمینه های مختلف اشاره و بیان داشت:به گونه ای با دانش آموزان برخورد کنیم تا آنها احساس تبعیض و سرخوردگی نکنند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان برارائه آموزش های کاربردی بر مبنای آزمایش و پژوهش در مدارس تاکید و اظهار کرد:روحیه حفظ استقلال فردی، فرهنگی، ملی و اقتصادی نیز باید در مدارس در دانش آموزان نهادینه شود.
بعد از گردهمایی مدیران مدارس شهرستان سالن کنفرانس اداره آموزش وپرورش با حضور فرماندار،نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل آموزش وپرورش افتتاح شد.
محمد صادقی نژاد مدیر آموزش و پرورش شهرستان بافت در حاشیه افتتاح این سالن کنفرانس، اظهارکرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر 850 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی آموزش و پرورش آماده سازی و به بهره برداری رسیده است.
وی افزود: با افتتاح سالن کنفرانس آموزش و پرورش شهرستان بافت  کمبود چنین سالنی برای برگزاری جلسات آموزشی، کارگاه‌ها و جلسات برون‌بخشی و شورای اداری جبران خواهد شد.
صادقی نژاد تصریح کرد: این سالن گنجایش 85 نفر را دارد و مجهز به سیستم بلندگوی کنفرانسی و دو دستگاه ویدئو پرژوکتور به طور نمایش همزمان می باشد که می توان کلاس های آموزشی مجازی و جلسات ویدئو کنفرانس را در آن برگزار کرد.
شایان ذکر است:فرماندار بافت به همراه نماینده مردم شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی،مدیرکل آموزش وپرورش استان و مدیر آموزش و پرورش شهرستان بافت ضمن حضور در منزل محمد اسفندیار پور پیشکسوت فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان بافت از وی عیادت کردند.
محمد محسن بیگی مدیرکل آموزش وپرورش استان در حاشیه این عیادت از بانشستگان  فرهنگی  به عنوان پیشکسوت و گنجینه های آموزش و پرورش نام برد و خاطر نشان کرد: تجربیات و اندیشه های این عزیزان چراغ راه مسئولان آموزش و پرورش است.
محمد اسفندیار پور پیشکسوت فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان بافت نیزضمن بیان خاطره ای از دوران خدمت در مناطق دور دست شهرستان  بر بازسازی حرمت و جایگاه معلمان در جامعه کنونی تاکید کرد.

 


منبع : روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافت
تعداد بازدیدها : ۱۱۷


مطالب مرتبط با این موضوع :

نظری ارسال نشده است
نام :
پست الکترونیک :
شرح :
نظر :   برای ارسال نظر خود، دکمه ارسال را بزنید
کد امنیتی را وارد کنید

آخرین اخبار
              
   کل : ۱۰  نمایش ۱ الی ۵   ۱ ۲